We had to CEE it to believe it (Croatian spring breakes!)

pátek 10. června 2016

Zdravím všechny! 

Jak se máte? Já se učím na zkoušku, a myslela jsem si, že se ke článku nedostanu, ale jsem ze všeho tak nabitá, že mi to nedalo a v pauze mezi učením jsem sedla k počítači. Jsem zvědavá, kdy tento článek dokončím, vidím to na dnešní noc, protože v noci bývám nejvíc produktivní. Vám to je ale v podstatě jedno kdy, protože ho uvidíte, až ho uvidíte :) 



Abych vás uvedla trošku do děje :). Prodloužený víkend 2.-5.6. jsme, jakožto většina Erasmus lidí, strávili na ostrově PAG u Zadaru - ano, je to ten, kde je známá party pláž Zrče. Jestli jste o ní nikdy neslyšeli, doporučuji si něco najít :) (můžu jen říct, že zed kdysi vystupovali takový moje srdcovky jako třeba Armin apod.) a pokud rádi tančíte, doporučuji se sem alespoň jednou v životě vydat. Vím, že tento článek bude asi dlouhý, tak se na to trochu připravte. Moc ho chci napsat i jako takovou vzpomínku pro sebe sama, až si jednou budu číst zážitky z Erasmu :).

Šlo tedy o "Croatian Erasmus Event - CEE", ale jinak můžete říkat třeba Spring Breakes.



Pláž u kempu Šimuni

Ve čtvrtek 2.6. jsem slavila narozeniny. A byl to také den, kdy jsme odjížděli ze Záhřebu do Zadaru a poté ještě do kempu Šimuni, kde jsme bydleli. A bylo to super! Nejdřív jsem byla taková smutná, že nemůžu být doma a oslavit to s rodinou, v autobuse jsem odepisovala na zprávy atd., a pak jsme přesedli do druhého autobusu, už jen s Erasmus lidma a tam to začalo. Někdo z kamarádů to řekl organizátorům a v jednu chvíli jsem seděla a slyšela: Hey guys, we will be in ours camp soon but first, I need you, to help me with something. It is simple! You just have to sing with me: Happy birthday too yoou!! No co vám budu povídat, byla jsem úplně na měkko, tohle jsem vůbec nečekala. Mám z toho video, a je tam vidět moje překvapení, jen jsem seděla, zakrývala si obličej a smála se a zároveň se mi chtělo brečet dojetím. Nevím, kdo to objednal, ale chci poděkovat všem, protože to bylo nečekané, ale perfektní!

Po příjezdu nás čekal check in, měli jsme trochu problém a musely jsme se stěhovat z jedné chatky do druhé - na bungalovu jsme byly 4: Karlien, Nora, Annie a já. Večeře přišla vzápětí (a byla boží!!! A ihned jsme všichni přestali litovat, kolik jsme za tyto 4 dny zaplatili, protože to opravdu stálo za to!) Hned potom jsme se přesunuli k pódiu, kde měl začít program. Co vám budu povídat, prostě  hudba a tancovačky. Strašně jsem si to užila, ještě jednou mi lidi zpívali a pro zbytek víkendu jsem byla "Hey hello (ex)B-day girl". Super bylo, že program začal už asi v 9 večer, takže jsme skončili kolem 2 hodiny ranní a to byla asi jediná noc, kdy jsme se trochu víc vyspali.





Druhý den byly na programu sporty. Když si balíček na tento víkend kupujete, můžete se rozhodnout, který ze dvou variant si vyberete. Jeden je "klasický" a pak je tam i druhý, který zahrnuje možnost vyzkoušet jeden "větší vodní sport" jako třeba potápění, windsurfing apod. Já jsem měla jen ten klasický, tak jsem strávila odpoledne s partou na pláži, a užili jsme si to taky. Koupali jsme se v moři, opalovali se a hlavně - nabírali jsme síly na další program. Mohli jsme ale jít hrát sporty na pláži jako třeba beerpong nebo voleyball atd.

Další program přišel po obědě. Tedy spíš trochu později, protože oběd byl ještě na pláži formou barbecue. Nasedli jsme do autobusu a ten nás odvezl na Zrče, kde jsem zažila svoji první pool party v životě! Hudba, parta lidí, bazén, co víc si přát! Klub se jmenoval Papaya a myslím si, že ho můžu jen doporučit. Bylo tam pár momentů, kdy jsem si říkala, že to není úplně domyšlené - prostě všecko je mokré, jsou tam schody, lidi můžou být opilí, můžou upadnout. Nebo vám sice dají plastovou skleničku, ale když chcete pivo, dají vám ho normálně v lahvi, takže pokud se rozbije, jsou střepy všude (a samozřejmě že všichni jsou tam na boso) - což se stalo, ale naštěstí na takovém místě, kde se to dalo rychle uklidit. Bez těchto drobností to bylo ale moc fajn odpoledne, a asi nejlepší párty, co jsme tam měli.

Po Papaye následoval přesun do kempu, večeře, chvilka klidu a příprava na další párty. Už jsem vím říkala, že to byla jen jedna velká párty? Ne? Tak teď už vám to pravděpodobně stejně došlo. Měla to být neon párty, dostali jsme světýlka a svítící tyčinky, ale nakonec byl tenhle večer asi nejslabší. Klub nebyl moc dobrý, hudba byla jiná, než jsme všichni očekávali, tak jsme všichni jeli domů prvním autobusem a šli jsme spát. Já jsem bohužel před tímto večerem cítila, že jsem hodně unavená a že bych šla raději spát, ale chtěla jsem být s lidma a navíc neonový večírek zněl fajn, tak jsem jela. Pak jsem ale litovala, že jsem se raději nevyspala, protože to za to opravdu moc nestálo, a spánek by se mi hodil rozhodně víc.


 Rakija 

 Pláž na Zrče



V sobotu jsme ráno vstaly na snídani. Po snídani bylo na programu hledání pokladu, což jsme vynechaly. Holky si šly zablbnout do vody na takový nafukovací aquapark, a já jsem si chvilku odpočinula na pláži. Potřebovala jsem usnout, alespoň na pár minut, protože přeci jen - třetí den už cítíte, že jste trochu unavení, ale zároveň nechcete o nic přijít, protože všude je strašně skvělá atmosféra a je to poslední čas, kdy jste všichni pohromadě.

Myslím že jsem i na chvíli usnula, ale nejsem si jistá, alespoň jsem ležela a odpočívala, na rozdíl od mých "mladších kolegů" :D, kteří blbli ve vodě. Co bylo na programu potom? Party na lodi! Juhu, další dobrodružství. Instrukce zněly: Vezměte si na sebe tričko, které jste dostali ve svém welcome balíčku. Tak jo - ustřihla jsem rukávy a výstřih, hodila ho na plavky a už jsme čekali na loď (na můj vkus trošku dlouho).

Jakmile se loď odrazila od břehu, začala hrát hudba, byli jsme upozorněni, že skákat do vody nesmíme a tak jsme se plavili kolem dokola - vlastně ani nevím kudy, spíš jsem si zase užívala atmosféru, tancovala a byla prostě šťastná. Plavba trvala asi tři hodiny, a na konci pro nás byl připravený barevný prášek - stejný princip jako na na Color Run :). Dostali jsme sáček, a ve stejnou chvíli vyhodili barvičky do vzduchu. Krása! (Akorát doporučuji nedýchat, když je to všude kolem vás, jinak to budete smrkat ještě týden :D).

P.s.: pokud pojedete na Erasmus do Chorvatska, a na CEE a také na loď, doporučuji si s sebou vzít hodně vody na pití. To bylo jediné, co mi tady chybělo :).

 Hra - najdi Kačku. Jsem dole vlevo, poslední osoba na slunci :D



Po lodi byla nečekaně zase večeře. Vykoupali jsme se, a trochu se uklidnili. Po večeři jsme si šly všechny v našem bungalovu lehnout, ale bohužel jsem neusnula. Ale alespoň jsem nabrala trochu sil na poslední, a nejlepší párty tohoto víkendu.

Když jsem sem jela, přesvědčila jsem sama sebe, že v sobotu nikam nepůjdu, protože nechci, aby mi bylo v neděli v autobuse špatně. Bohužel, to nejlepší si organizátoři nechali na konec a já jsem prostě strašně moc chtěla jít. Jeli jsme zase do Papaya clubu, ale do jeho druhé části - bez bazénů. A bylo to super! Tancovali jsme celou noc, a jeli domů až v pět hodin ráno! Já jsem ani moc nepila, měla jsem za celou noc dvě piva, což si nemyslím, že je nějaký alkoholický počin. Vím, že lidé okolo mě byli mnohem víc opilí, než já, ale já jsem si prostě jen chtěla užít tu atmosféru posledního večera Jarních prázdnin.

Cestou zpátky jsem se dala do řeči s jedním Finem, a ptala jsem se na hrozně inteligentní otázky typu: A to jako vážně u vás máte půl roku jen světlo a půl roku jen tmu? Chudák, pak jsem se naštěstí odloučila a šla na tři hodinky spát.








No a poslední den odjezd. Co vám budu povídat, cesta žádný med a ještě jsme po cestě zastavovali v Cheese factory, kde vyrábějí nejdražší sýr v Chorvatsku - ale z ovčího sýra. Měli jste vidět obličeje nás všech, když jsme vešli do těch smradlavých místností :D většina lidí s kocovinou, všichni nevyspalí a museli jsme čuchat toto. No nebylo nám zrovna dobře. Myslím, že si to pro nás organizátoři vybrali schválně, aby nás trochu potrestali. Haha



No a to je už asi vše :)
Doufám, že jste dočetli až sem. Pokud ano, tak mi snad zanechte v komentářích adresu a já vám jako cenu pošlu pohled (doufám, že vás nebude 20 :D) Především ale, pokud jste dočetli až sem, tak vám strašně moc děkuji a vážím si toho!

Mějte se krásně a zase příště,
já se jdu zpátky učit.

Vaše Kač


0 komentářů:

Okomentovat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)